Sterke krefter jobber utrettelig for at det skal bygges gondol til toppen av Sulafjellet og – ikke minst – restaurant(er) og møterom i stasjonen på toppen av Rundehornet. Det er jo en fascinerende tanke for noen. For andre kan utfordringene kanskje være større enn det den daglige lommeboken kan betjene?
Vi leser at planene blant annet omfatter er restaurant for inntil 350 gjester, samt en bistro med plass til 150 gjester. I tillegg vil man bygge flere selskaps- og møtelokaler i en egen avdeling.
– Hvor lang tid vil det ta å frakte 300 personer opp til toppen?
– Hvordan skal de komme seg hjem?
– Siste avgang for hurtigbåten fra Langevåg er for tiden klokken 20.00. Det er lite sannsynlig at man tar en helaften på Sulafjellet, dersom man ikke får med seg solnedgangen, kanskje Slinningsbålet (som også er på sitt beste etter klokken 23.00). Men da må siste båt til byen gå så sent som både 01.00 og 02.00, eller? Privat skyss har sjelden samme pris som offentlig transport.
Det blir interessant å høre hva prosjektframsnakkerne sier om slike trivielle ting, nå som planene i økende grad tar form. Lønnsomhet krever drift – og Sula Gondol styrer mot helårsdrift med en skisesong på 90 av de 365 dagene.
Comments